torsdag 18 maj 2017

Dagens Musiktips : Devil Electric : Hypnotica

Ja jäklar säger jag bara! Devil Electric, ett band som seglat upp som en favorit i vardandet ser ut att fullkomligt explodera in i mitt soniska medvetande. Bandet har som jag sagt tidigare signat upp sig med Kozmik Artifactz inför släppet av deras självbetitlade debutplatta, och nu börjar det närma sig releasedatum den 11:e Augusti.

Först ut som singel till plattan är "Hypnotica" som verkligen lever upp till sitt namn. För det är just vad den är, hypnotiskt vacker. Med det jag har hört innan och med den nya singeln är detta ett solklart lyssningstips och på gränsen till en besatthet från min egen sida. Att skivan dessutom släpps på limiterad råsnygg vinyl, ja det gör ju inte saken enklare att motstå. Fast vem vill stå emot, här handlar det snarare om att vältra sig i Devil Electric.





Devil Electric Homepage
Bandcamp
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...