fredag 17 februari 2017

Recension : Bonafide - Flames

Hörde jag någon säga partyrock! Jamendåså, då tar vi ett varv med Bonafide. Pontus Snibb och hans grabbar fortsätter med sin AC/DC osande boogierock, nu med sin 6:e platta Flames.

Det är väl egentligen inga större musikaliska överraskningar som vi får, men det svänger och det finns ett par riktigt sköna rockrökare som är som gjorda för ett par kalla en Fredagskväll när man vill komma i lite skön stämning. Även en snygg och soulig tillbakalutad bluessvettig ballad som avslutning i  "Under Your Spell".

Jag har tidigare haft det lite svårt att ta till mig denna "genre" av band som tenderar att simma fram i AC/DCs svallvågor, men måste säga att jag tenderar att svänga lite där numer. Vet inte om det är för att det var så länge sedan som moderbandet kändes riktigt väsentliga och det gamla materialet är allt för bekant. Så i och med detta så får jag väl helt enkelt krypa till korset och acceptera att det finns många som gör boogiepartyrocken minst lika bra. Och Bonafide är ett av de banden. Hatten av helt enkelt!

Betygsmässigt slänger jag till med en väldigt stark trea. Plattan innehåller ett antal riktigt bra låtar, men det finns även några som inte genast sätter sig. Därför är jag lite blygsam, men med disclaimern att det kan ändras när jag fått chansen att lyssna mer på plattan. Men det är helt klart ett album värt att lyssna in sig på.

Sammanfattning:
Betyg 3/5

Favoritspår: Smoke And Fire och Under Your Spell
Skivbolag: Off Yer Rocka Recordings
Release: 24:e Februari 2017
Facebook





Band Members:
Pontus Snibb: Vocals & Guitar
Anders Rosell: Guitar
Martin Ekelund: Bass
Niklas Matsson: Drums
Låtlista:
Back In Flames
Smoke And Fire
Power Down
Bottle Of Jack
Written In Stone
Like It Now
Keep A Safe Distance
Gotta Go
Flippside Groovin'
Under Your Spell 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...