onsdag 21 december 2016

Dagens Musiktips : Hela listan...Eller grand deluxe 3!

Här kommer en massiv lista. En Temalista, dessutom. Se om ni ser vad den går ut på. :-) Om inte annat får ni här lite tips på högkvalitativ rock att skölja ner knäcken med under julhelgen.

Mexikanska Spacegoat har äntligen släppt sin debut, Superstition. Efter deras EP 2012 så har jag gått och väntat på att den skall landa och nu när den gjort det så är det skönt att kunna säga att förväntningarna uppfylldes. Riktigt bra! Svängigt och gungigt med massor av 70-tal och blues i botten.





Saint Agnes kommer från London och det är enbart ett fåtal låtar tillgängliga, men vilka låtar sedan. Brötigt och busigt, massor med attityd, och bara så jäkla bra. Vill ha mer och mer!



Hemsida

Aeanon, ett grekiskt band spelandes progressiv Black Metal. Med sin platta Hypnosophy har man lyckats hamna på min radar trots att det inte riktigt är min bag. För vem kan låta bli att älska Black Metal med trumpet och Frank Zappa feeling, som dyker upp lite här och där.




Mitt gamla hemland Schweiz bjussar oss på en rocktrio vid namn Hey Satan, som i sin tur ger oss 3 svängiga och tunga låtar att rocka in 2017 med.



1 kommentar:

  1. Schyssta låtar!! Jag har fixat prenumeration på sidan nu när jag inte är kvar på SKB och kan få tips irl :) God Jul! /Linda

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...