fredag 11 november 2016

Dagens Musiktips : Brunt - Blackbeard

Jag är inte så där vansinnigt stor fantast av instrumental musik. I små doser kan jag hitta en del guldkorn, men på längre sikt brukar jag bli uttråkad utan sång. Men det finns givetvis undantag. Dels har jag en softspot för italienarna i Ufomammut, men även för dagens musiktips, Brunt.

Bandet är en trio från det exotiska Guernsey och har precis släppt en ny EP, Blackbeard. Bara 3 låtar men det är ändå nästan en halvtimmes njutning då låtarna är långa. Bra!!



Facebook

2 kommentarer:

  1. Instrumental musik kan vara jäkligt najs men ja, lite sång gör oftast saken bättre. Själv har jag fastnat för engelska Kylver men Brunt ("de kallar sig Brown och menar det", vilken TV-serie?) skall allt få sig en genomlyssning. :)

    SvaraRadera
  2. Bra grejer det där. Införskaffade deras självbetitlade debut när det begav sig, skall kolla in denna.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...