onsdag 6 februari 2013

Dagens Musiktips - Black Debbath

Från grannlandet i väster kommer ett par gamla favoriter. Norska Black Debbath har precis släppt ny platta som i vanlig god ordning är gjord med en stor dos humor, tung svängig rock och ett stort parti samhällskritik. Normalt har jag väldigt svårt för "skojband" men när det kommer levererat så här vansinnigt snyggt och smart, kan jag inta annat än älska det. Från senaste plattan "Nå får det faen meg være rock! Akademisk stoner-rock" kommer låten "Nei til runkesti på Ekeberg (skulpturpark-sangen)"



Jag misstänker att jag kommer att få chans till att återkomma till plattan så fort jag hunnit lyssna på den ordentligt. För den hugade finns dom på Spotify.

Och för alla er som mot förmodan inte vet så mycket om Black Debbath, så kommer här första delen i en härligt humoristisk dokumentär, "DebbathLiv", om bandet. Resterande åtta delar hittas lätt via Youtube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...